Kosten der Gildenhallen....

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Kosten der Gildenhallen....

Beitrag  Goodthing am Di Aug 26, 2008 7:35 pm

Hallo zusammen,

folgendes ausgegraben:


Guild Halls Preview Rollup Post

Tier 1
Guild Level 30
5 room guild hall house in Qeynos, Freeport, Neriak, etc.
50 plat 100 plat, no status to buy (nonrefundable if you upgrade)
Upkeep 50g, 50k personal status per week 1pp and 100k personal status

Tier 2
Guild Level 50
10 room house in Stonestair Byway in N Qeynos or Freeport (replaces Hall of Thunder)
250 plat 500 plat, no status to buy (nonrefundable if you upgrade)
Upkeep 2p50g, 100k status per week 5pp and 150k personal status per week

Tier 3
Guild Level 70
1,000 plat, no status to buy (nonrefundable if you upgrade)
25 room castle in Antonica or Commonlands
Upkeep 10pp and 200k personal status per week

Miscellaneous

* 1,500 house item limit
* Guild Hall Actions Log — see what people have done
* Upgrade T1->T2->T3 done via moving crate system. Amenities are refunded.
* Players can drop (donate) furniture but not pick up unless a gh trustee.
* GU48 will offer harvesting quests — turn in 10, 20, and 30 times to get house item, nicer house item, and finally “Guild Constructor” title
* Status Reduction Furniture HAS NO EFFECT on status upkeep. You can bet that all guilds are going to change their Ranks from measuring Guild Status to Contributed Escrow Status for rankings.

Escrow System

Members can contribute plat and personal status (at full 100% not 10% to guild hall
Escrow carries over when guild hall is upgraded from T1->T2->T3

Amenities
Purchasable items. Start with 5 and gain 2 for each level. 42 amenities at game launch.

Amenities value is refunded when upgrading from T1->T2->T3

* Call of Guild Hall
* Mariner’s Bell (T3) to Ant, CL, etc.
* Druid NPC to port
* Complete Tradeskill setup including writ givers and merchant
* Tradeskill Supply Depot — store materials and fuels for tradeskilling in guild hall
* Mender Bot (guild leader can set guild to comp up to 100% of mender fees)
* Intraguild Broker — place items on broker that only guild can buy
* 1 Raid Strategist Tactical Rally Banner — drop flag at zone to raid (2 hour lifespan)
* 5 teleporters can be placed in guild hall to teleport — even with speed hack, the T3 hall is freaking huge and takes a long time to run along
* Set race and clothes of all house npcs (hirelings) via. mannequin system
* House Broker (flat 20%? not real clear)
* Guild Cloak Designer
* Creature Conjurer — summon mobs for practice fighting
* Tradeskill Table
* Courtyard Statue Sentry — perfect for PvP when you need to keep other players out!
* Magic Carpet to Sinking Sands
* Vendor to buy “trash”
* Npc to buy status items.

Trophies

Head of Trakanon, Godking, etc. which drop off their raid items (2 trophies per expansion) and can be placed in hall.

Goodthing

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Re: Kosten der Gildenhallen....

Beitrag  Akela am Mi Aug 27, 2008 7:20 am

Das sagt mir das wir dringend Geld benötigen Wink !!!
Sollten uns darüber paar gedanken machen - auch wie wir das mit dem Status regeln.
Vorschläge werden gerne angenommen.

Danke dir Goodi.
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Re: Kosten der Gildenhallen....

Beitrag  Gast am Fr Aug 29, 2008 10:20 am

Hm naja ist vielleicht ein tolles Ding , auch wenn ich nicht wüsste, wozu man sowas braucht (bin ja nicht mal in meiner Wohnung). Rolling Eyes
Da mein Geld sowieso am "Existenzminimum" rumdümpelt und das schon seit ich EQ2 spiele, wird sich das auch in Zukunft nicht ändern. Das heisst falls an Spenden von Mitgliedern für eine Gildenhalle gedacht wird, kann ich so gut wie nichts dazu beitragen, auch nicht an den Erhaltungskosten (so gerne ich das auch täte, aber ich habe schon genug zu tun um die Raidreparaturkosten wieder reinzubekommen pale ). Die Gildenhallen sind in meinen Augen nur ein Vorwand um überschüssiges Geld zu verbrennen. geek ui habe ich sowas gesagt?

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Re: Kosten der Gildenhallen....

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